Är det såhär det går till i en stickfabrik??

Idag blev jag klar med torsdagbilden till denna vecka. "Mitt nya jobb som mönstertecknare åt en tröjstickarfabrik" var veckans tema. Jag är alltid väldigt självkritsik och jag önskar jag kunde bli sådär super nöjd med allt men det är svårt för mig. Det handlar nog om att jag vill kunna allt på en gång och inte kan nöja mig med vad jag kan just nu. Hur som haver så är detta bilden. Lite gullig blev den nog endå.
Färdiga torsdagsbilden
 
Hur bilden såg ut i början
 
Idag har vi varit på Stockholms nation och pluggat det lilla vi har i skolan. Fast tro det eller ej så tycker jag att det blir mer och mer ju längre tiden går. Lärarna kanske ansåg att en mjukstart var bra. Dock har vi fortfarande inte mycket. 
Var hem och vände innan jag drog på spinning. Fyy tusan som jag svettas, helt sjukt. Det blir även mer och mer svettig ju mer jag tränar. Idag var jag heeelt dyngsur. Super härligt men också jobbigt då man måste ta på sig jackan när det rinner om en. 
 
Imorgon börjar en ny kurs i engelskan, litteratur. Vi ska bland annat få läsa Alice i underlandet. Jag är ingen storläsare alls nästan tvärtom och nu ska vi läsa en massa på engelska. Känns lite jobbigt men som tur är så är det roliga böcker vi ska få läsa. På kvällen blir det middag på orvars med härjajämt, middagen är egentligen början på en pubrunda men den hoppar jag. Spar utgången till helgen istället då det är sexa för alla som jobbade på Norrlands 04-släpp. 

Kommentarer
annuendag säger:

Vilken söt liten tant :)

Svar: Tack ska du ha! :)
None None

2013-10-11 | 10:56:17
Bloggadress: http://annuendag.blogg.se
artemilia säger:

jättefin illustration! "Mormors" hår ser också stickat ut - underbart! Så kul att du är med i torsdagstemat! Allt gott

Svar: Tack ska du ha, det värmer att höra :) Jag är glad att jag hittat till era bloggar, det är så fina allihopa! Trevlig helg!
None None

2013-10-11 | 13:05:56
Bloggadress: http://artemilia.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback